Tornion seurakunnan uutisia

Pääsiäisen iloa! - Pääsiäisesitteemme on jakelussa

Seurakuntamme pääsiäisenajan tapantumaesite on laitettu jakeluun jumalanpalveluksissa ja eri tilaisuuksissa sekä toimipisteissä.

Kirkkoherra Mirja-Liisa Lindström toivottaa kaikille pääsiäisen iloa tervehdyksessään esitteen alkusivuilla:

Pääsiäiseen liittyy monia iloisia asioita, kuten pääsiäisvitsojen koristelu, rairuohon kasvattaminen, kodin koristeleminen tipuilla, pupuilla ja pääsiäiskukilla…

Eräs riemullisimpia pääsiäiseen liittyviä uskomuksia on, että pääsiäisaamuna aurinkokin tanssii. Olen itse usein yrittänyt ehtiä näkemään pääsiäisaamun auringon tanssia, mutta olen joka kerta myöhästynyt. Pääsiäinen on ilon ja valon juhla, se kertoo meille Jeesuksen ylösnousemuksesta, suuresta ihmeestä, jonka Jumala itse meille Pojassaan valmisti. Tuo ihme on vielä suurempi kuin auringon tanssiminen.

Pääsiäiseen valmistaudumme monella tavalla myös seurakunnan toiminnassa.

Olet lämpimästi tervetullut kaikkiin pääsiäisesiteessä ilmoitettuihin tilaisuuksiin.

Siunattua ja iloista pääsiäisenaikaa sinulle ja rakkaillesi

2024-03-19 07:52:00.0