Ruusuja nuottien päällä

Kirkkomusiikki

Musiikilla on oma keskeinen osansa seurakunnan elämässä ja toiminnassa. Musiikki soi elämämme taitekohdissa, ristiäisissä, häissä ja hautajaisissa. Musiikki on tärkessä osassa jumalanpalveluksissa ja rukoushetkissä. Laulaen ja soittaen ylistämme ja rukoilemme sekä kerromme ilosanomaa. Musiikki auttaa hiljentymään, nostaa pintaan ilon ja tuo myös lohtua suruun. Virsikirja on psalmienkirjan lailla kristityn oma rukouskirja.

Kuorotoiminta

Kuorossa laulaminen on hieno mahdollisuus päästä käyttämään musiikillisia lahjoja seurakunnan parhaaksi ja iloksi. Kuorossa voi myös oppia laulamaan, jos sitä ei aiemmin ole osannut. Ota rohkeasti yhteyttä kanttoreihimme ja tule mukaan laulajien joukkoon!

Alatornion kirkkokuoro

Kuoro on noin kolmenkymmenen laulajan sekakuoro, harjoittelee viikoittain ja esiintymisiä on noin kerran kuukaudessa. Tervetuloa  laulamaan aiemmin mukana olleet ja myös uudet laulajat. Kuoroon odotetaan uusia laulajia - laulukoetta kuoroon pääsemiseksi ei järjestetä. Harjoitukset keskiviikkoisin klo 18 Parasniemen seurakuntatalolla.
Tiedustelut Pertti Hurtig

Alatornion kirkkokuoro

Kuvassa Alatornion kirkkokuoro johtajanaan Pertti Hurtig

Eleonoora-kuoro

Kuoro on toistaiseksi tauolla.
Tiedustelut Katja Heroja

Lapsikuoro

Harjoitukset torstaisin klo 16 - 17 Suensaaren seurakuntatalolla.
Tarkista harjoituspäivät tapahtumakalenterista.
Tiedustelut Taina Hurtig

Karungin kirkon kuoro

Karungin kirkon kuoro on pieni, mutta aktiviinen kuoro. Kuorossamme vallitsee lämmin ja suvaitseva ilmapiiri, johon jokainen voi tulla arjen kiireiden keskeltä virkistymään. Kuoromme ohjelmisto on monipuolista; hengellisiä lauluja, kansanlauluja sekä muita kuoronjohtajamme löytämiä lauluja sovituksineen. Yleensä laulamme kolmiäänisesti.

Harjoittelemme torstaisin Parasniemen seurakuntatalolla klo 17.30 alkaen. Harjoituksissa avaamme ja huollamme ääntämme, harjoittelemme uutta ohjelmistoa ja kertaamme vanhaa. Aikaa jää aina myös rupattelulle! Käymme laulamassa jumalanpalveluksissa, palvelulaitoksissa sekä seurakunnan muissa tilaisuuksissa.
Tiedustelut Mirjami Tyni

ValoOn-kuoro

Olisiko aika antaa valosi loistaa? Gospelhenkinen ValoOn-kuoroon ovat kaikki iloisesta laulamisesta innostuneet tervetulleita. Harjoitukset ovat perjantaisin klo 16.15 Suensaaren seurakuntatalolla.
Tiedustelut Katja Heroja

Kuoroharjoituksiin ovat tervetulleita sekä uudet että vanhat laulajat! Ota ystäväsikin mukaan.
Jos koet, ettei kuorotoiminta ole aivan juuri se, mitä etsit, olisiko Laulupiiri sinulle?

Laulupiirit

Laulupiiri on kaikille avoin yhteislaulutilaisuus, jossa lauletaan virsiä ja hengellisiä lauluja osallistujien toiveitten mukaan.
Suensaaren laulupiiri kokoontuu Suensaaren seurakuntatalolla parittoman viikon torstaina klo 13.30.
Arpelan laulupiirin kokoontumiset Arpelan seurakuntakodilla parittoman viikon torstaina klo 16   - Tervetuloa laulamaan!
Tiedustelut Pertti Hurtig

Musiikkitilaisuudet

Musiikkitilaisuuksia ja konsertteja järjestetään kirkossa ja seurakuntataloilla. Lisää tietoa löytyy Tapahtumat-sivulta sekä Konserttikalenterista.

Kirkollisten toimitusten musiikki

Häiden ja hautajaisten musiikista, joka esitetään seurakunnan tiloissa, on hyvä olla etukäteen yhteydessä tilaisuuden kanttoriin.

Soiva yhteistyö

Tärkeimpiä yhteistyökumppaneitamme ovat Tornion kaupungin kulttuuritoimi, Meri-Lapin Musiikkiopisto, koulut sekä paikkakunnan kuorot ja musiikkiryhmät.

Virret ovat nyt myös netissä!

Tutustu: evl.fi/virsikirja Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kaksi nuorta miestä laulaa.
Kuva: Kirkon kuvapankki / Aarne Ormio

kanttori, konserttivastaava