Tervetuloa Tornion seurakuntaan

Tornion seurakunnan historia alkaa vuodesta 2007, jolloin Alatornion, Tornion ja Karungin seurakunnat yhdistyivät yhdeksi seurakunnaksi. Kirkollinen historia näillä entisillä seurakunnilla on kuitenkin pitkä. Alatornion kirkon paikalla on ollut kirkko ehkä jo 1200 -luvulla. Tornion ensimmäinen kirkko rakennettiin vuonna 1645 ja Karungin kirkko 1800 –luvun alkupuolella.

Seurakunta haluaa liittyä siihen kristilliseen uskoon, jonka perustana on Jumalan toiminta ja työ. Raamatun punainen lanka on Jeesus Kristus. Jeesuksen elämä, opetus, sovituskuolema ja  ylösnousemus ovat sanomaa, jota meidät on kutsuttu viemään eteenpäin.

Näiltä sivuilta saat tietoja seurakunnan toiminnasta yhteystietoineen. Seurakunnassa   on myös useita vapaaehtoisia vastuunkantajia eri tehtävissä. Ota yhteyttä, olemme palveluksessasi. Haluamme toimia niin, että voisit kokea seurakunnan itsellesi läheiseksi ja tärkeäksi. Seurakunta haluaa palvella ihmisiä järjestämällä kaikenikäisille monipuolista toimintaa. Voit antaa myös palautetta ja toiveita seurakunnan työntekijöille.

Usko armolliseen Jumalaan ja Jeesuksen sovitustyöhön ovat elämämme perusta.
Toivon, että koet itsesi tervetulleeksi Tornion seurakunnan elämään  ja toimintaan.

Tule mukaan, sinua tarvitaan!