Seurakunnan ympäristöohjelma

Tornion seurakunnan ensimmäinen ympäristöohjelma oli vuosille 2012-2015.  Uusittu ympäristödiplomi on voimassa vuosina 2020-2024.

Ympäristöasiat ovat tärkeä osa seurakunnan toimintaa, sekä mahdollisuus toteuttaa Jumalan tahtoa ja osoittaa rakkautta luomakuntaa kohtaan. Ympäristötoimikuntamme tehtävänä jatkossa on päivittää ympäristöohjelmaa, seurata tavoitteiden toteutumista ja edistää ympäristöasioiden huomioimista seurakunnan kaikessa toiminnassa.

Kirkon oma ympäristöjärjestelmä Kirkon ympäristödiplomi perustettiin vuonna 2001. Ympäristödiplomi on seurakuntia varten kehitetty väline, joka auttaa niitä täyttämään vastuutaan luomakunnasta. Diplomi on voimassa neljä vuotta.

Lisätietoja Kirkon ympäristödiplomista

Tornion seurakunnan:

Ympäristöohjelma 2020 - 2024 (pdf)

Ympäristöohjelma 2012 - 2015 (pdf)

Eko ABC (pdf)

YouTube kanavallamme on tiivistetty esitys voimassaolevasta ympäristöohjelmastamme,
siirry videoon allaolevaa kuvaa klikkaamalla tai tästä