Jumalanpalveluskäyntien kerääminen etäyhteyden kautta

Ohjeet niille nuorille, joiden etukäteisjaksoon kuuluu itsenäisiä jumalanpalveluskäyntejä.
Jumalanpalvelukseen osallistuminen nettiradion (Radio Pro / YLE1) kautta tai YouTube-kanavallamme = 1 jumalanpalveluskäynti.

Linkin Radio Pron suoraan lähetykseen (sunnuntaina klo 10) / tallenteeseen (myöhemmin)/Youtube-kanavallemme löydät Tornion seurakunnan kotisivuilta www.tornionseurakunta.fi. YLE1:n jumalanpalvelukset löydät YLE Areenasta.

Palauta vastauksesi rippikoulusi papille viikon kuluessa jumalanpalveluksen kuuntelemisesta (sähköpostitse etunimi.sukunimi(at)evl.fi). Hän merkitsee nimilistaan kohdallesi sen jälkeen ”jp-leiman”. Pidä myös leimakorttisi hyvässä tallessa tämän kevään.

Leirin alkaessa 12 leimaa edellytetään, ne voivat olla ”virtuaalisesti” ja/tai paikan päällä kerättyjä. Muun leiman voi saada esim. kasteesta, hautajaisista tai häistä. Niistä voit lähettää papillesi valokuvan, jossa itsekin näyt ja näin saada ”leiman” rippikouluasi varten.

Kysymyksiä radiojumalanpalvelukseen:

1. Mikä virsi aloitti jumalanpalveluksen? Mistä siinä laulettiin? (Älä kopioi tähän virren säkeistöjä vaan kerro omin sanoin.)

2. Oliko virsien joukossa sinulle ennestään tuttua virttä? Jos oli niin mikä virsi?

3. Mistä evankeliumi kertoi? Oliko se Matteuksen, Markuksen, Luukkaan vai Johanneksen?

4. Mitä jäi saarnasta mieleen tai mikä herätti siinä ajatuksia? (”Ei mitään” ei ole hyvä vastaus, kyllä sinä johonkin varmasti kiinnitit huomiosi.)

5. Mitä aiheita esirukouksessa oli esillä? Mitä mielestäsi puuttui? (Eli minkä puolesta olisit toivonut rukousta?)

6. Millaisen tunnelman jumalanpalvelus sinussa synnytti? Mikä siihen vaikutti?