Hyppää sisältöön
Edessä neljä henkilöä selin kasvot alttarille päin. Alttarin edessä pappi ja nuorisotyönohjaaja siunaamassa.

Rippikoulu on kirkon kasteopetusta, josta saa eväitä elämäänsä, kun yhdessä pohditaan elämään ja uskoon liittyviä asioita. Rippikoulussa tutustutaan tarkemmin siihen evankelis-luterilaiseen uskoon, johon kaste liittää. Rippikoulu on ainutlaatuinen kokemus, jonka muistoja moni vaalii vielä aikuisenakin. Ripari kannattaa kokea!

Tornion seurakunnassa rippikoulu on mahdollista käydä joko leirinä tai päivätoteutuksena. Jokaisella on oikeus käydä rippikoulu itselleen sopivalla tavalla, joskus yksityisrippikoulu voi olla paras ratkaisu.

Rippikoulun voi käydä myös muualla kuin Torniossa, mutta kaikki torniolaiset suorittavat etukäteisjakson kotiseurakunnassaan. Eli vaikka kävisit rippikoulusi jossain muualla, tulee sinun ilmoittautua rippikoulun käyväksi myös meille!

Rippikoulu Tornion seurakunnassa koostuu etukäteisjaksosta, joka käydään keissi keissiltä läpi oman ryhmän kanssa. Leirit järjestetään Antinsaaren leirikeskuksessa talvilomaviikolla ja kesällä.

Itse rippikoulu ei maksa mitään, mutta rippileirille osallistuvilta peritään pieni osa viikon täyshoidosta ja muista leirin kustannuksista. Päivärippikoulu on ilmainen. Perheen taloudellinen tilanne ei kuitenkaan ole kenellekään este käydä rippikoulua leirimuotoisena: Taloudellisista syistä johtuen leirimaksusta voi saada vapautuksen.

kappalainen, virkavapaalla