Tunnetko jo kastepuun?

Tule Alatornion kirkkoon laittamaan lapsesi nimikkoenkeli kastepuuhun jumalanpalveluksessa, jota vietetään lapsen kastejuhlaa seuraavan viikon sunnuntaina!

Kastepuu, kastettujen nimilehdet oksilla - kuvituskuva

Se on suuri, valkolatvainen puu kuulain vihrein lehdin. Mutta puun lehdet kätkevät salaisuuden. Lehdet ovatkin puussa piilottelevia pieniä suojelusenkeleitä! Uusi suojelusenkeli muuttaa kastepuuhun aina, kun seurakuntaamme kastetaan uusi jäsen. Vastakastettujen puolesta rukoillaan jumalanpalveluksessa, ja siinä yhteydessä kastetun nimikkoenkeli laskeutuu kastepuun oksalle mikäli vanhemmat niin toivovat.

Kastepuu on meillä Alatornion kirkossa kertomassa, että jokainen kastettu on otettu seurakunnan syliin. Enkelin sydäntä muistuttava muoto kertoo Jumalan ja lähimmäisten rakkaudesta. Kastepuun enkelit kertovat siitä, että seurakunta rukoilee kastettujen jäsentensä puolesta.

Nimikkoenkelin kastepuuhun voi mieluusti tulla laittamaan kastetun perhe tai sukulainen, isä, äiti, kummi, mummi, ukki, isosisarus...  Mikäli kastetun perheenjäseniä ei ole mukana jumalanpalveluksessa, jossa hänen nimensä luetaan, enkelin auttaa puuhun suntio tai seurakunnan vapaaehtoinen. Kastepuu on nimikkoenkeleiden koti kunnes ne lähetetään perheille muistoksi, lapsen ensimmäisen syntymäpäiväkortin mukana.